marți, 25 septembrie 2012

Impresii tabara Oxford ~ vara 2012



Impresiile Monicai, insotitor de grup in tabara Oxford din vara 2012

Tabara de la Oxford reprezinta pentru mine o amintire frumoasa a unor locuri si oameni deosebiti, iar copiii pe care i-am avut in grija („fetele mele”, cum le spuneam) mi-au fost si imi vor ramane niste copii foarte dragi, pentru ca am colaborat foarte bine si ne-am apropiat mult. Am fost chiar un grup unit si ne-am inteles minunat, as putea spune.

A fost si o exceptie care, desi o fetita deosebita, din nefericire si in ciuda tuturor eforturilor mele, ale personalului din colegiu, cat si ale celorlalte fetite din grup, nu s-a putut adapta din cauza dorului de casa si familie si a trebuit sa revina in tara mai repede decat era programat. Pe aceasta cale as trage un semnal de alarma tuturor parintilor care vor sa isi trimita copiii in astfel de tabere, la distanta destul de mare, in pofida refuzului categoric al copilului, sa ia in calcul totusi ca se pot crea situatii neplacute atat pentru copil, cat si pentru parinti si restul participantilor in tabara.

Din punct de vedere organizatoric totul a decurs conform planului, copiii avand un program foarte variat in fiecare zi, de dimineata pana la pranz, ore de limba engleza cu profesori foarte draguti si bine instruiti pe metoda comunicativa. Fiecare grupa de nivel avea mai multi profesori iar fiecare dintre acestia era dedicat separat activitatilor de vorbire, ascultare, ‘input’ pentru dezvoltarea vocabularului sau a uzului gramatical. 

Dupa-amiaza li se organizau tot felul de activitati indragite de oricare copil, la alegere intre inot, teatru, lucru manual si arte (arts and crafts), baschet, tenis etc. si fiecare copil trebuia sa se inscrie pe o lista, functie de ceea ce dorea sa faca in dupa-amiaza respectiva.

In alte zile, cand nu si-au exprimat dorinta de a se inscrie pe listele cu activitatile organizate de colegiu, am organizat de comun acord, noi, grupul nostru, diverse vizite cum ar fi la renumitul muzeu Ashmolean din Oxford, sau excursia la Londra, unde mai ajunsesem intr-o ocazie dar din cauza olimpiadei, centrul fiind inchis traficului rutier, nu am avut posibilitatea sa ajungem pe jos decat pana la Buckingham Palace.  Asa ca am refacut vizita noi singurele, cu autobuzul local, dupa orele de curs si ne-am simtit foarte bine, fetele intorcandu-se la colegiu fericite pentru ca au reusit sa vada Big Ben si mai multe atractii din faimoasa capitala. Cred ca punctul culminant al vizitei a fost London Eye, in care toate isi dorisera enorm sa urce si am avut marele noroc de a prinde o coada la bilete destul de mica fata de cum este de obicei.





Referitor la conditiile de cazare, poate multi copii se asteptau la lux, dar trebuie sa se inteleaga ca este un colegiu, unde se aduna oameni ca sa studieze si in cazul scolii de vara, ca sa imbine utilul cu placutul. Desi simple si clar destinate studiului (raftulete pentru carti, birou, panou pentru notari etc), camerele sunt foarte curate si consider ca este exact de ceea ce are nevoie un copil intr-o tabara. Baile, desi comune, fiind in numar mare si IN PERMANENTA curatate, nu consider ca au reprezentat o problema pentru nimeni.

Cred ca nimic nu este mai frumos decat sa iti faci temele la engleza in curtea acestui colegiu… este realmente de vis si pozele pe care le-am facut ma vor ajuta sa fac pe oricine sa inteleaga de ce am spus acest lucru: aer proaspat, flori si multe soiuri de copaci peste tot, cantecul pasarelelor…



Seara, colegiul a organizat tot felul de activitati destinate vacantei, foarte dragute, in asa fel incat copiii sa imbine studiul cu distractia, iar aici as putea enumera: drumming, orele de salsa, karaoke, disco etc.

Nu in ultimul rand, trebuie sa amintesc de excursiile cu autocarul organizate de colegiu in weekend-uri cand nu se tineau cursuri, la Stratford upon Avon (unde se afla casa memoriala a marelui Shakespeare), la castelul Warwick (fetele mele s-au distrat teribil acolo in castelul groazei Dungeon) si la Londra.



Imi doresc ca aceste doua saptamani sa ramana de neuitat pentru grupul meu si sunt convinsa ca au avut multe de invatat pe langa limba engleza, pentru faptul ca au avut contact atat cu multi copii de alte nationalitati, cat si cu profesori remarcabili si, in general, cu o atmosfera selecta de colegiu britanic, iar excursiile facute sunt convinsa ca le-au imbogatit orizontul cultural si dorinta de a ajunge cat mai sus.

Doresc succes tuturor si pe mai “departe”!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu